Äntligen hoppning!!!

Herregud så mycket jag längtat efter att få hoppa. :-D Ariel också...
 
Vi inledde igår med att rida runt tjurhagen. Skrittade fram en ganska vårtrött Ariel (hon stod i solen och sov när jag hämtade henne) som tände till när hon fick trava över åkern och sedan galoppera in i tjurhagen. Blev lite blandning av skritt, trav och diverse taktande innan vi var ute på grusvägen och kunde trava och galoppera fram till ridbanan.
 
Väl där inledde Ariel med att gå ned på frambenen pga halt gräs (jag trodde att broddarna skulle ta bättre, men kanske var hon bara ouppmärksam, hon har ju en förkärlek för att snubbla), så jag blev orolig att hon gjort sig illa. Men hon var lika pigg och glad för det. ;-)
 
Värmde upp med att skritta och trava över bommar och cavaletti. Sen styrde jag på krysset (60 cm) två gånger och det kändes superbra. Hoppade därefter grinden (70 cm) två gånger, där jag andra gången svängde höger och tog krysset igen. Tyvärr var underlaget inte särskilt bra, så det fick bli trav i svängen och därmed hann Ariel inte riktigt få nån bra galopp, missbedömde avsprångspunkten på krysset och kom för nära. En bom ned (haha, det är så ovanligt att hon river så jag måste notera det) och som tröst fick hon hoppa grinden en tredje gång.
 
Det är så sjukt roligt att hoppa den hästen! :-D Hon har ett sånt sug mot hindret, sen har hon ett rejält avstamp och så hoppar hon högt över hindret så det killar i magen. :-) Eftersom underlaget var sisådär, så avslutade vi och skrittade av på grusvägen. Nöjda bägge två, även om det märks på flåset att vi inte hoppat på ett bra tag.
 
Dubbel lycka! Att både få hoppa och ha en lerig gjord (= våren är på väg!) det gör mig glad. :-D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0