Utan krav

Igår var jag rätt slut som artist, att visa tre hästar inom loppet av tre dagar, med allt vad det innebär i förberedelser, tvätta hästar, packa grejer, köra transport (11 mil enkel väg i onsdags, 9 mil enkel väg i lördags), visa tre hästar, gå på ring i all oändlighet (även om det är roligt, har aldrig gjort det tidigare) och förstås den mentala anspänningen när man vill visa välhanterade och putsade hästar, det tar på reserverna. När det dessutom varit en ganska fullspäckad vecka på jobbet också, så ville jag mest ligga i sängen och stirra i taket...
 
Men så ramlade jag in på en av mina favoritbloggar (uppdateras inte längre, men finns i länklistan som "Karolina Bodestig") och fick sånt enormt ridsug. Det gäller att passa på när det inträffar, så jag tog mig ut och cyklade med tränset runt halsen till sommarhagen. :-D
 
Ariel stod och sov, men till min förvåning högg hon tag i bettet och var MYCKET nöjd med att matte skulle hitta på något skoj med henne. Vi gick ut från sommarhagen och så satt jag upp från en sten bredvid grusvägen. Barbackaridning är nyttigt för balansen... ;-)
 
Vi red iväg mot tjurhagen, Ariel hade bra tryck, men ffa så kändes hon så himla glad! Var ett tag sedan jag kände den där genuina glädjen hos henne. Eller så smittades hon bara av min glädje (mycket troligt). Oavsett så satt jag och log för mig själv. Växlade lite mellan skritt och trav på lägdan innan tjurhagen. Härlig känsla i övergångarna, även om jag måste bli mer noga med direkt reaktion och inte efter en sekund. ;-)
 
Tjurhagen var till min förvåning igenstängd med två trådar, så det måste gå djur där nu. Bara att vända och busa lite i galopp på tillbakavägen. Jag fuskade med mantag, men känner ändå en sån glädje över att jag vågar galoppera barbacka. :-D
 
Jobbade lite med skänkelvikning i skritt, där jag försökte att störa så lite som möjligt och bara "tänka" sidflytt. Ariel älskar ju sidvärts, så hon jobbade på så glatt. :)  Sedan svängde vi in på en liten avstickare på prov, men den var för kort. Lite övergångar skritt-trav med blandade resultat, bara att nöta vidare (...) innan vi var framme vid bortre grinden till sommarhagen. Ariel hade öht inte brytt sig när Ricky och Storm skrek på henne, älskar när hennes fokus är helt med mig. <3
 
Ja, en toppentur helt enkelt! Hoppas att jag har ork att rida idag med! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0