Värmeslag...

Jaha, när det äntligen blev ok att rida efter vaccineringen, då kommer årets varmaste (?) helg... Orkade iaf skritta ut Ariel i lördags morgon, när det "bara" var 24 grader i skuggan... Hon var inte särskilt sugen på att ridas (Ha! Nu kommer hon inte undan längre!) men hade samtidigt lite svårt att springa ifrån mig. ;-)
 
 
 
Vi red vår vanliga grusvägsrunda, den är på 3,7 km med massor av spännande/läskiga saker att titta på. Men kombinationen harmonisk matte och trött häst gjorde att det blev en väldigt behaglig tur där det enda hon reagerade på var en grind. Den dyker upp lite hastigt mitt i en häck, men vi har ju passerat den hundra gånger redan. ;-) Däremot rörde hon inte en min när en bärgningsbil tuffade förbi släpandes på en gul buss. :-D
 
 
Hon var lite svettig efteråt, vilket passade bra, då det var dags för tvättning av skyddshåren inför utställningen. Jag försöker alltid göra sånt en vecka innan, så den grövsta smutsen är borta när det är tvätt av hela hästen kvällen innan. Det var INTE skoj att tvätta pannluggen, men hon stod ut iaf. Dum matte, hävdade hon. ;-)
 
Provade att använda ketchup i hovskägget för att få det vitare (fungerade superbra på Storms svans) men det blev rosa (!) på Ariel. Syntes fortfarande lite efter andra schamponeringen... Men förhoppningsvis har det försvunnit till nästa vecka. :-P
 
 
Nöjd fick hon sedan gå ut i hagen och rulla sig ordentligt. Under söndagen orkade jag bara med att tvätta Ricky (då var det ännu varmare!), men jag hoppas hinna rida henne ikväll iaf. Sedan är det ponnytvätt på tisdag, utställning för Storm på onsdag, jobba sent på torsdag, tvätta Ariel och Ricky på fredag och utställning på lördag. Så på söndag får jag kanske rida igen? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0